Automatyczne bramy garażowe

garaż

fot. garaż

Brama garażowa to obecnie niemały wydatek, dlatego powinna być wygodna w otwieraniu oraz niezawodna. Modele wzbogacone o napęd pozwolą sterować drzwiami garażowymi bez wysiadania z auta. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie nowej bramy do garażu.

Odpowiednio dobrana brama garażowa nie tylko ułatwi życie, ale także uatrakcyjni fasadę domu. Ponadto współczesne rozwiązania nie zajmują niepotrzebnie miejsca na podjeździe. Warto jednak wcześniej wiedzieć, jakie mamy do wyboru rozwiązania.

Bramy rozwierane
Jest to najprostsze i najstarsze rozwiązanie. Mogą być jedno- lub dwuskrzydłowe. Niestety skrzydła otwierane na zewnątrz zajmują dużo miejsca, dlatego też należy zostawić wolną przestrzeń na podjeździe. Bramy rozwierane składają się z ościeżnicy i skrzydeł umocowanych na zawiasach. Zimą mogą przysporzyć nieco kłopotu, ponieważ zanim drzwi garażowe zostaną otwarte, trzeba odgarnąć sprzed garażu śnieg.

Bramy uchylne

bramy garażowe

fot. bramy garażowe

Ze względu na prostą konstrukcję oraz montaż, stanowią one jedno z tańszych rozwiązań. Otwierają się do góry a ich dolna część wysuwa się nieznacznie na zewnątrz garażu. Niestety nie jest to rozwiązanie do garażów, które znajdują się przy ulicy lub tych z krótkimi podjazdami. Konstrukcją nośną takich bram są profile stalowe przymocowane do ścian garażu.

Bramy uchylne są proste w obsłudze i bezpieczne dla użytkowników. Cały ciężar bramy zrównoważony jest sprężynami, dzięki czemu schowanie jej pod sufitem nie wymaga użycia dużej siły. Standardowe bramy uchylne mają ok 3 metrów szerokości. Szersze rozwiązania potrzebują specjalnych wzmocnień i dwóch napędów do automatycznego otwierania.

Bramy segmentowe

garaż

fot. garaż

Jest to droższe rozwiązanie od bram uchylnych, ale szczelniejsze. Ponadto podczas otwierania nie wysuwają się przed budynek, dzięki czemu nie zabierają miejsca przed garażem. Tego rodzaju brama składa się z pojedynczych segmentów o konstrukcji dwuściennej, szczelnie połączonych zawiasami. Segmenty zbudowane są z profili ze stali ocynkowanej, a poszycie stanowi blacha stalowa, pomalowana lub wykończona okleiną drewnopochodną.

Bramy segmentowe otwierają się, przesuwając do góry na rolkach, po prowadnicach przymocowanych do ścian, a następnie chowają pod sufitem garażu. Dodatkowo zamontowane sprężyny ułatwiają otwieranie oraz zapobiegają samoczynnemu zamykaniu się bramy.
Takie bramy mogą być także boczne. W takim wypadku rolki umieszczone są w prowadnicach zamontowanych w podłodze, nadprożach i ścianach.

Bramy rolowane
Działają na tej samej zasadzie, co rolety okienne. Brama zbudowana jest z wąskich profili, które nawijają się podczas otwierania na wał w skrzynce umieszczonej bezpośrednio nad wjazdem. Można ją montować na dwa sposoby – na zewnątrz lub we wnętrzu garażu. Wyposażone są one wyłącznie w napęd elektryczny, który uruchamiany jest przy pomocy przycisków na skrzynce sterowniczej.

Napędy

bramy garażowe

fot. bramy garażowe

Aby brama garażowa mogła być otwierana jednym przyciskiem, musimy wyposażyć ją w napęd elektryczny. To nic innego, jak sterowany elektronicznie silnik elektryczny z przekładniami mechanicznymi. Napędy można zastosować niemal do każdego rodzaju bram, co zwiększy komfort korzystania z garażu. Automatyczne bramy garażowe z pewnością doceni każdy, kto wcześniej musiał wysiadać z auta po to, aby otworzyć drzwi.

Napędy elektryczne mogą być wyposażone w różne opcje sterowania – od standardowego przycisku, poprzez pilota aż po klawiatury kodowe czy czytniki linii papilarnych. Napędy bardzo często wyposażone są w funkcję delikatnego domykania otwierania i domykania bramy, która zapobiega jej uszkodzeniu.
Warto wiedzieć, że do bram segmentowych górnych pasuje każdy napęd. Z kolei w przypadku segmentowych bocznych napęd musi mieć specjalne ramię, które umożliwia ciągnięcie bramy.

Bramy uchylne wyposażone są w napęd posiadający ramię odpowiedniej długości, który montowany jest na wewnętrznej stronie drzwi garażowych. Z kolei te rolowane sprzedawane są wyłącznie z napędem elektrycznym, który jest już zainstalowany każdej takiej bramie i wmontowany w mechanizm nawijający.
Bramy rozwierane są zazwyczaj otwierane ręcznie, ale można je także wyposażyć dodatkowo w napęd z ramionami, które będą pchać i ciągnąć skrzydła drzwiowe. REKLAMAPK

Sending
Ocena artykułu
0 (0 głosy)