Mieszkania dwupokojowe – główny produkt w ofercie deweloperów

Na rynku mieszkaniowym zmiany zachodzą powoli, dlatego na dostosowanie oferty do preferencji nabywców w zakresie wielkości lokali trzeba było trochę poczekać. Obecnie można zauważyć, że na największych lokalnych rynkach nieruchomości w kraju mieszkania dwupokojowe są podstawowym produktem w ofercie deweloperów.

Analiza przeprowadzona przez analityków Działu Badań i Analiz Emmerson dotyczyła bieżącej oferty mieszkaniowej deweloperów pod względem liczby pokoi w poszczególnych mieszkaniach. Objęła ona swoim zakresem pięć miast zaliczonych do grona największych rynków mieszkaniowych kraju: Warszawę, Kraków, Wrocław, Poznań oraz Gdańsk. W każdym z analizowanych miast mieszkania dwupokojowe okazały się być dominującą kategorią w bieżącej ofercie deweloperów.

Interesujące wnioski wynikły z analizy analogicznych struktur w rozbiciu na dwie podgrupy: tzw. nową i starą podaż. Pod pojęciem nowej podaży należy rozumieć inwestycje i mieszkania, które wprowadzono do oferty w trakcie analizowanego kwartału. Natomiast wszystkie pozostałe mieszkania określone zostały mianem starej podaży.

Przeczytaj również: Ściany fundamentowe i piwniczne

Struktura oferty mieszkaniowej deweloperów w podziale na liczbę pokoi
w mieszkaniu, dane na koniec II kw. 2013 r.

W inwestycjach nowych, będących w budowie, dominacja mieszkań dwupokojowych jest jeszcze bardziej widoczna, niż w łącznej ofercie deweloperów. Lokale dwupokojowe są najczęściej poszukiwane i uniwersalne. Dla dużej liczby klientów stanowią one kompromis między funkcjonalnością, a możliwościami finansowymi. Głównie z tego względu lokale dwupokojowe cieszą się największym zainteresowaniem popytu i wyprzedają się w największym tempie.
Należy dodać, że analiza oferty deweloperów pod kątem liczby pokoi pomija istotny aspekt powierzchni mieszkań. Na poziomie wyłącznie liczby pokoi niewidoczne jest powszechne zjawisko projektowania mniejszych mieszkań o danej liczbie pokoi niż przed kilkoma laty. Deweloperzy potwierdzają autentyczność reguły mówiącej, że „klienci kupują liczbę pokoi ale płacą za powierzchnię mieszkania”. REKLAMAPK

Sending
Ocena artykułu
0 (0 głosy)