Raport specjalny Skąpiec.pl: armatura łazienkowa

raport

fot. raport

Serwis Skąpiec.pl sprawdził, które produkty z segmentu armatury łazienkowej cieszyły się największym zainteresowaniem internautów oraz ustalił, czym konsumenci kierowali się podczas poszukiwań baterii umywalkowej czy zestawu prysznicowego. Wyniki analizy opublikowane zostały w formie raportu specjalnego.

Przygotowana przez Skąpiec.pl analiza preferencji zakupowych internautów oraz rankingi najpopularniejszych produktów mają na celu pomóc innym konsumentom w znalezieniu baterii łazienkowych, które spełnią ich wymagania i będą eleganckim dopełnieniem wnętrza. Serwis pod lupę wziął produkty z sześciu kategorii z segmentu armatury: baterie umywalkowe, bidetowe oraz wannowe i prysznicowe, zestawy natryskowe, słuchawki i węże prysznicowe, a także wylewki i deszczownice. Poza rankingami i danymi statystycznymi raport zawiera także dział „Okiem ekspertów”, w którym specjaliści z branży dzielą się poradami na temat wyboru armatury łazienkowej, piszą o rozwiązaniach pozwalających oszczędzać wodę, a także zwracają uwagę na kwestię designu.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru armatury?
Marka i sposób montażu to dwa parametry, które okazały się być najistotniejsze dla konsumentów, którzy w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia 2013 szukali baterii umywalkowej za pośrednictwem serwisu Skąpiec.pl. Z filtra „Producent” skorzystało aż 43,1% użytkowników porównywarki, natomiast z filtra „Montaż” – 17,3 procenta. W dalszej kolejności internauci zwracali uwagę na parametr „Cechy dodatkowe”, pod którym kryje się liczba uchwytów (15,74%) oraz na kolor armatury (12,97% wszystkich wyborów). Niewiele ponad 10% potencjalnych w pierwszej kolejności wybierało konkretny styl baterii.

Kolejna z omawianych kategorii, czyli „Baterie wannowe i prysznicowe”, jest w serwisie Skąpiec.pl mocno rozbudowana i znajduje się w niej kilka typów produktów. Z tego też względu nie powinno nikogo dziwić, że aż 29,18 procent odwiedzających ją internautów korzystało z filtra „Rodzaj” i już na wstępie zawężało obszar swoich poszukiwań. Statystyki porównywarki pokazują, że dalszej kolejności konsumenci zwracali uwagę na markę produktu (25,91%), sposób montażu (11,78%) i cechy dodatkowe (11,54%). Mniej istotnymi kryteriami wyboru okazały się być „Kolor”, „Styl” i „Cena”.

Jeżeli chodzi o baterie bidetowe to prawie 2/3 osób, które w analizowanym okresie szukały tego typu produktów, w pierwszej kolejności zwracało uwagę na ich producenta. Pozostała grupa potencjalnych kupujących kierowała się przede wszystkim wyglądem produktu i korzystała z filtra „Styl”.

Podczas wyboru zestawu natryskowego użytkownicy serwisu również w większości przypadków kierowali się marką produktu. Było to aż 57,65% internautów. Drugim pod względem popularności filtrem okazał się być „Rodzaj zestawu”, z którego korzystało 21,59% potencjalnych kupujących. Jakie jeszcze kryteria były istotne dla internautów poszukujących zestawu natryskowego? Dla nieco ponad 9% z nich ważne były cechy dodatkowe, dla 6,21% – kolor, a dla 5,31 procenta liczył się w pierwszej kolejności sposób montażu.

Kategoria „Słuchawki i węże prysznicowe” to kolejny dział, który w sekcji armatury łazienkowej zaliczyć można do najbardziej rozbudowanych. Znaleźć w niej można bowiem dużą liczbę artykułów, zebranych w kilkadziesiąt grup produktowych. Taka struktura kategorii bez wątpienia przyczyniła się do faktu, że aż 56,41% internautów w pierwszej kolejności korzystało z filtra „Rodzaj”. Pozostała grupa konsumentów zwracała uwagę przede wszystkim na markę produktu.

Internauci, którzy w analizowanym okresie szukali wylewki lub deszczownicy, w pierwszej kolejności określali typ interesującego ich produktu. Z filtra „Rodzaj” korzystała prawie połowa (49,77%) osób zainteresowanych tego typu elementami armatury. Niecałe 40 procent użytkowników serwisu zwracało uwagę przede wszystkim na producenta, natomiast dla 11,58% najważniejszym kryterium był sposób montażu.

Najpopularniejsze marki i produkty

Statystyki serwisu Skąpiec.pl pokazują, że najbardziej cenionym producentem armatury łazienkowej była w analizowanym okresie firma Grohe. Zwyciężyła on w rankingu na najpopularniejszą markę w pięciu z sześciu omawianych działów. Jedynie w kategorii „Wylewki i deszczownice” pierwsze miejsce zajęło Hansgrohe, a Grohe uplasowało się na kolejnej pozycji. W ścisłym gronie ulubionych producentów armatury, poza dwoma wspomnianymi, znalazły się jeszcze marki: Tres, Kludi, Deante, Ferro oraz KFA. Lista najbardziej poszukiwanych artykułów w każdej z kategorii wygląda następująco:
– Baterie umywalkowe: chromowana bateria stojąca Grohe Eurosmart 32925
– Baterie wannowe i prysznicowe: termostatyczna bateria prysznicowa Ferro Terni TEM7
– Baterie bidetowe: bateria stojąca Kludi Zenta Black & White
– Zestawy natryskowe: zestaw Grohe Grohtherm 1000 34151
– Słuchawki i węże prysznicowe: rączka natrysku Oras Bidetta 242050
– Wylewki i deszczownice: deszczownia Deante Neo Fresh NBF 051K

Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl: http://www.skapiec.pl/site/doc/200/20/12/ REKLAMAPK

Sending
Ocena artykułu
0 (0 głosy)