Recepcja wizytówką biurowca

recepcja

fot. recepcja

Powszechnie wiadomo, że recepcja jest wizytówką każdej firmy i niezbędnym elementem budowania wizerunku. Taką samą funkcję pełnią recepcje główne w nowopowstających biurowcach – definiują budynek. Są pierwszym miejscem, z którym stykają się pracownicy i goście. Dlatego deweloperzy coraz częściej do aranżacji recepcji przywiązują równie dużą wagę jak do standardów technicznych czy architektury budynku.

Podstawowymi funkcjami recepcji są: zwiększenie bezpieczeństwa budynku poprzez monitorowanie przepływu osób, zapewnienie informacji o samym obiekcie i jego najemcach, a także pomoc odwiedzającym gościom W każdej dobrze zagospodarowanej recepcji centralne miejsce zajmuje zawsze panel ze spisem najemców i ich lokalizacją w budynku. Co ciekawe, odpowiadając na stale wzrastające wymagania klientów, którym zależy na posiadaniu nie tylko wygodnego i dobrze zlokalizowanego, ale również estetycznego biura, deweloperzy coraz częściej starają się łączyć funkcjonalność recepcji z jej atrakcyjną aranżacją.
W większości biurowców przestrzenie te charakteryzują się stonowaną elegancją, a ich projekt jest uniwersalny i dostosowany do profilu bardzo różnych najemców, od agencji kreatywnych po kancelarie prawne.

Niektórzy inwestorzy starają się jednak przełamać ten schemat. Stosują więc zróżnicowane materiały: błyszczący kamień na posadzki, półmatowe okładziny kamienne na ściany, drewniane matowe dodatki oraz połyskujące elementy szkła i stali.

recepcja

fot. recepcja

Ważną rolę odgrywa w recepcji światło: zarówno naturalne, jak i sztuczne. Charakterystyczną cechą biurowców Ghelamco są jasne recepcje z bardzo dużymi przeszkleniami – opowiada Jarosław Zagórski Business & Commercial Director w Ghelamco Poland, firmie która jest jednym z liderów dostarczania na polski rynek nowoczesnych powierzchni biurowych. Tego rodzaju rozwiązanie architektoniczne pozwala na wydobycie elegancji i prestiżu wnętrza oraz zapewnia doskonałe doświetlenie światłem naturalnym. Zastosowaliśmy je także w najnowszych projektach: Crown Square w Warszawie i biurowcu Katowice Business Point – dodaje Zagórski.

Ważnym elementem wspólnej recepcji jest także miejsce, gdzie goście mogą się skupić i przygotować do spotkania. Odpowiednio dobrane, niestandardowe meble takie jak stolik, krzesła, czy wygodne fotele są zwykle charakterystycznym elementem wyposażenia tej przestrzeni. Właściwy dobór kolorystyki mebli pozwala przełamać stonowaną aranżację i ożywić wnętrze. Projektowanie przestrzeni recepcji jest szczególnie istotne dla tych najemców, którzy mają w zwyczaju odbieranie swoich gości z ogólnej recepcji biurowca.

Ostatnim ważnym elementem dobrze zaprojektowanych recepcji jest ich strona techniczna. Funkcjonalnym i cenionym przez najemców rozwiązaniem są automatyczne drzwi wejściowe. Obowiązkowe są także kurtyny powietrzne i system bramek wejściowych. Ze względów bezpieczeństwa bramki stały się standardem w nowych budynkach. Ich liczba dopasowywana jest do wielkości biurowca.

Podobnie zresztą jak liczba recepcji. W dużych budynkach jest ich zwykle dwie lub trzy. Uzależniamy to od charakterystyki budynku i najemców. W biurowcu Katowice Business Point czy Crown Square zaplanowano 1 recepcję, gdyż budynki liczą 17.000 m2 powierzchni. Z kolei w inwestycji Trinity Park III o powierzchni 30.500 m2 oddaliśmy do użytku aż 3 recepcje – wyjaśnia Zagórski.

Sending
Ocena artykułu
0 (0 głosy)