Wybieramy kostkę brukową na podjazd

podjazd

fot. podjazd

Wygodny podjazd na posesję powinien przede wszystkim zapewniać swobodne manewrowania samochodem w drodze od bramy wjazdowej pod wiatę lub do garażu. Aby nawierzchnia była trwała i praktyczna, należy wybrać materiał, który podoła obciążeniom ruchu kołowego, będzie odporny na zabrudzenia i pod względem estetycznym dopasowany do aranżacji obejścia.

Zanim powstanie projekt nawierzchni, trzeba zastanowić się nad tym, w jakim stopniu będziemy eksploatować podjazd. – Kluczowe znaczenie ma ilość posiadanych przez nas samochodów. To właśnie ona determinuje, jak szeroka powinna być droga pomiędzy bramą, a budynkiem – mówi Tomasz Ługowski, Główny Projektant firmy Bruk-Bet, produkującej nawierzchnie.

Ile miejsca potrzeba na wykonanie manewrów przy wjeździe na posesję i do garażu?

Przeczytaj również: Bramy garażowe z napędem MIDO
podjazd

fot. podjazd

To kluczowe zagadnienie, które pozwoli wyznaczyć szerokość podjazdu na dystansie od bramy, do miejsca postoju. Warto pomyśleć o tym jeszcze przed wyborem szerokości i rodzaju bramy garażowej. Minimalna szerokość podjazdu powinna mieć trzy metry. Jednak nie we wszystkich przypadkach to wystarczy. – Trzymetrowa droga między budynkiem, a bramą jest optymalna, jeśli mamy jeden lub dwa pojazdy. Jeżeli jednak przewidujemy, że samochody na podjeździe będą się musiały często mijać, najlepszym rozwiązaniem będzie droga o szerokości pięciu metrów – wyjaśnia ekspert Bruk-Betu. Należy przyjąć, że grubość nawierzchni po których poruszają się samochody, powinna mieć sześć centymetrów grubości. Trzeba pamiętać także o tym, że podjazd jest miejscem szczególnie narażonym na zabrudzenia, takie jak plamy z oleju czy ślady opon. W sprzedaży dostępne są materiały odporne na tego typu zanieczyszczenia, pokryte specjalną powłoką ochronną, którą łatwo jest umyć.

Aby zwiększyć stabilność podjazdu, uniknąć rozchodzenia się kostki i powstawaniu kolein, jego krawędzie należy usztywnić obrzegowaniami. Nie każdemu jednak może odpowiadać to rozwiązanie ze względu na niską estetykę. Innym sposobem jest obsadzenie obrzegowań na betonowym podłożu.

Wybór kostki na podjazd
Pierwszym kryterium wyboru kostki brukowej, jak już zostało wspomniane, są odpowiednie parametry techniczne, czyli przeznaczenie produktu i grubość pojedynczego elementu. – Dobrym rozwiązaniem w przypadku nawierzchni na podjazd jest kostka Promenada z serii Prestige firmy Bruk-Bet. Jej sześciocentymetrowa grubość jest optymalna dla przydomowych podjazdów – mówi Tomasz Ługowski. Kolekcję nawierzchni Promenada tworzy kilkanaście różniących się wymiarami, prostokątnych elementów. Kostki w wersji Color-Mix posiadają wygładzone powierzchnie oraz lekko nieregularne krawędzie. Ich kolorystyka przypomina naturalne skały wapienne. To subtelne wybarwienie dobrze współgra z tradycyjnymi zabudowaniami ponieważ wapienne inspiracje to częsty motyw powtarzający się na elewacjach. Żywy wygląd nawierzchni powstaje dzięki połączeniu kilku odcieni kolorów poszczególnych kostek. Kostkę Promenada układa się w rzędy o trzech szerokościach – przy takiej kompozycji każda kostka wygląda jak indywidualnie wkomponowana w nawierzchnię.

Promenada w wersji Multigran ma chropowatą powierzchnię, którą tworzą szlachetne kruszywa, takie jak granit, kwarc, marmur czy bazalt. Dodatkowym atutem kostek jest niewidoczny dla oka system Hydrostop, który chroni nawierzchnię przed zabrudzeniami, niekorzystnym działaniem niskich temperatur i wilgoci. Dzięki temu nawierzchnię łatwo jest wyczyścić, nawet z uporczywych zabrudzeń. REKLAMAPK

Sending
Ocena artykułu
0 (0 głosy)